Tutkimusraportti: Modernin markkinoinnin tila Tivi 250 -yrityksissä 

Julkaistu 30.1.2014, kirjoittanut Mikko Rindell

Keräsimme marras-joulukuun aikana dataa Suomen suurimmista tieto- ja viestintätekniikka-alan yrityksistä. Katsauksia raportin tuloksiin on julkaistu tammikuun aikana blogillamme ja käyttämissämme sosiaalisen median kanavissa. Tutkimusraportti herättikin kiitettävästi kiinnostusta jo sen ennakkomarkkinoinnin aikana.

Raportti toimitettiin lähes sadalle ennakkotilaajalle viime viikon lopussa. Nyt raportti on siis valmistunut ja tilattavissa täältä. Toimitamme raportit uusille tilaajille säköpostiin viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. 

Mitä tutkimme osana modernia markkinointia?

Tavoitteenamme oli selvittää modernien markkinointiaktiviteettien määrää ja laatua tutkituissa ICT-yrityksissä. Modernin markkinoinnin näemme Digityksellä asiakasta auttavana ja vuorovaikutteisena prosessina. Tutkimus koostui seuraavista osa-alueista: Tivi 250 -yritysten modernin markkinoinnin tilaa kartoittanut tutkimus.

  • Blogin hyödyntäminen 
  • Sosiaalisen median hyödyntäminen
  • Verkkopalvelun hakukoneystävällisyys
  • Markkinointiteknologian hyödyntäminen
  • Mobiilikäytön huomioiminen

Poimintoja raportista:

  • Vain murto-osa ICT-yrityksistä käyttää tehokkaasti uusimpia markkinointitekniikoita, kuten sisältömarkkinointia, markkinoinnin automaatiojärjestelmiä tai sosiaalisen median työkaluja. 
  • Tutkimuksen pisteytyksessä paras suomalaisyritys on kymmenennelle tilalle sijoittunut Digia. Suomalaisyrityksellä tarkoitamme tässä tapauksessa yrityksiä, jotka on perustettu Suomessa.
  • Vuorovaikutuksen synnyttäminen sosiaalisessa mediassa on keskimäärin haastavaa. Esmerkiksi Twitter-tilejä käytetään usein ainoastaan yksisuuntaiseen viestintään.

Voit myös lukea koko tiedotteen Modernin markkinoinnin tila Tivi 250 -yrityksissä -raportin valmistumisesta.

Tilaamalla koko tutkimusraportin selvität, mitä kaikkea muuta havaitsimme tutkiessamme Tivi-yritysten verkkopalveluja ja sosiaalisen median profiileja. Voit näin esimerkiksi verrata oman organisaationne läsnäoloa ja eri modernin markkinoinnin osa-alueita Tivi 250 -yritysten keskiarvoihin.